Nieuwe uitstraling voor Joni!

“Je moet iemand geen vis geven, ook geen hengel, en ook geen hengelfabriek. Je moet ervoor zorgen dat mensen zélf op het idee komen om die hengelfabriek te bouwen.”

In 2009 bracht Hester haar eerste bezoek aan Ethiopië. Gedesillusioneerd keerde ze na zes maanden terug, pijnlijk geconfronteerd met het feit dat veel goedbedoelde charity projecten niet inspelen op de échte behoeften en kansen van de lokale gemeenschap. Het is het begin van het verhaal van Joni. Een verhaal van een indrukwekkende reis met pieken en dalen, successen en leermomenten, maar vooral van vertrouwen, kwetsbaarheid en respect.

Volgend jaar bestaat Joni officieel tien jaar! In de afgelopen maanden hebben we hard gewerkt aan een betere uitstraling, die nog beter past bij het gedachtegoed van Joni. Centraal staat een vogel, die zijn vleugels uit slaat en vrijheid, zelfstandigheid en ontwikkeling symboliseert. ‘Deel je geluk’ onderstreept onze visie: armoede bij de kern aanpakken door een positieve beweging te creëren waarin gekregen kansen opnieuw doorgegeven worden. Het delen van geluk.

We keken in het afgelopen jaar ook uitgebreid terug én vooruit. Daar is opnieuw een plan voor de komende tien jaar uitgerold, ontwikkeld in samenwerking met álle bestaande en toekomstige stakeholders van Joni in Ethiopië. Ook jij kunt onderdeel worden van ons verhaal. Hoe? Dat ontdek je hier. Nieuwsgierig wat we de komende tien jaar gaan doen? Lees dan onze 4 fasen aanpak of bekijk onze actuele projecten.